Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu


Αναζήτηση θεμάτων ιστολογίου

Συναξάριον


Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΜΑΣ κ.κ. ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ

Ο ΘΕΟΦΙΛΕΣΤΑΤΟΣ ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΚΕΡΝΙΤΣΗΣ κ. ΧΡΥΣΑΝΘΟΣ

Χαιρετισμοί προς την Υπεραγία Θεοτόκο

Χαιρετισμοί προς την Υπεραγία Θεοτόκο
Καντε κλικ στην εικόνα της Παναγίας και διαβάστε τους

Ακολουθία της Θείας Μεταλήψεως

Ακολουθία της Θείας Μεταλήψεως
Καντε κλικ στην φωτογραφία και διαβάστε

Η Ακολουθία του Μικρού Αποδείπνου από την Ι.Μ. Ομπλού

Η Ακολουθία του Μικρού Αποδείπνου από την Ι.Μ. Ομπλού
Καντε κλικ στην εικόνα για να δείτε το Video

Συμβουλές πριν από την Εξομολόγηση και τη Θεία Κοινωνία

Συμβουλές πριν από την Εξομολόγηση και τη Θεία Κοινωνία
Καντε κλικ στην φωτογραφία για να εμφανισθεί το θέμα

Πριν τον Γάμο...

Πριν τον Γάμο...
Καντε κλικ στην φωτογραφία για να εμφανισθεί το θέμα

Δυο λόγια για τη βάπτιση του παιδιού σας

Δυο λόγια για τη βάπτιση του παιδιού σας
Καντε κλικ στην φωτογραφία για να εμφανισθεί το θέμα

Πότε και πώς νηστεύομε;

Πότε και πώς νηστεύομε;
Καντε κλικ στην φωτογραφία για να εμφανισθεί το θέμα

Το σημείο του Σταυρού

Το σημείο του Σταυρού
Καντε κλικ στην φωτογραφία για να εμφανισθεί το θέμα

Blog Archive

Από το Blogger.
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Τετάρτη 9 Μαρτίου 2016
Print Friendly Version of this pagePrint Get a PDF version of this webpagePDF

Τὸ ψάλλουμε στὴν Ἀκολουθία τοῦ Μνημοσύνου γιὰ τοὺς κεκοιμημένους ἀδελφούς μας. Τὸ αἰσθανόμαστε ὡς εὐχή, τὸ ἀπευθύνουμε ὡς προσ­ευχή· γνωρίζουμε ὅμως τί ἀκριβῶς σημαίνει;
Ἴσως τὸ συνδέουμε μὲ τὴν πολὺ ἀν­θρώπινη εὐχὴ ποὺ δίνεται στοὺς συγγενεῖς τοῦ κεκοιμημένου μετὰ τὸ πέρας τῆς Ἐξοδίου Ἀκολουθίας ἢ τοῦ Μνημοσύνου: «Νὰ ζεῖτε νὰ τὸν θυμάστε»! Νὰ μὴν ξεχαστεῖ στὴ γῆ τὸ ὄνομα τοῦ ἐκλιπόν­τος, ἀλλὰ νὰ μείνει ἄσβηστη ἡ θύμησή του στὴ μνήμη τῶν ζωντανῶν καὶ μάλιστα τῶν δικῶν του.
Σύμφωνα μὲ αὐτὴ τὴν ἄποψη βέβαια οἱ πιὸ προνομιοῦχοι εἶναι ὅσοι μὲ τὰ ἐξαιρετικὰ χαρίσματά τους καὶ τὸν ἐπίμονο μόχθο τους ἄφησαν ὄνομα στὴν ἀνθρώπινη ἱστορία: ἱκανότατοι ἄνθρωποι τῆς τέχνης, λογοτέχνες, μουσικοσυνθέτες, ζωγράφοι, ἀρχιτέκτονες, ἐπιτυχημένοι ἐπιστήμονες, ἐφευρέτες, μεγαλοφυεῖς στρατηγοί… Ἀλλὰ αὐτοὶ εἶναι πολὺ λίγοι, αὐτοὶ εἶναι οἱ εὐνοημένοι ἀπὸ τὴ φύση καὶ τὶς περιστάσεις. Οἱ ὑ­πόλοιποι; οἱ συνηθισμένοι; ἐμεῖς οἱ μέτριοι ἄνθρωποι; Ναί, θὰ μᾶς θυμοῦνται τὰ παιδιὰ καὶ τὰ ἐγγόνια μας. Ἀλλὰ ἀπὸ ἐκεῖ καὶ πέρα; Πόσοι ἀπὸ ἐμᾶς γνωρίζουμε ἔστω καὶ τὰ ὀνόματα τῶν προπάππων μας καὶ ποῦ βρίσκονται τὰ ὀστά τους; Ἀκόμη περισσότερο, οἱ ἄσημοι καὶ ἐγκαταλελειμμένοι ἢ μοναχικοὶ ἄνθρωποι, ποὺ κηδεύονται μὲ τὴ μέριμνα τῆς κοινωνίας καὶ κάποτε δὲν εἶναι γνωστὸ οὔτε τὸ ὄνομά τους ἀπὸ αὐτοὺς ποὺ τοὺς κηδεύουν; Τί νόημα ἔχει γι᾿ αὐτοὺς τὸ «αἰωνία ἡ μνήμη»; Σ᾿ αὐτοὺς θὰ μείνει ἀνεκπλήρωτη ἡ εὐχὴ τῆς Ἐκ­κλησίας;…
Βέβαια δὲν εἶναι πάντοτε τιμητικὸ γιὰ κάποιον νεκρὸ νὰ θυμοῦνται οἱ ἄνθρωποι τὸ ὄνομά του. Π.χ. ὁ Νέρων καὶ ὁ Ἡρώδης εἶναι πρόσωπα ποὺ τὰ θυμοῦνται οἱ ἑπόμενες γενιὲς μὲ φρίκη καὶ ἀποστροφή. Ἐξάλλου καὶ ἂν ἀκόμη κάποιος ἀφήσει καλὸ ὄνομα στὴν ἱστορία γιὰ τὶς θαυμαστὲς ἐπιδόσεις του σὲ ὁποιονδήποτε τομέα, ἀκόμη καὶ στὴν ἀρετή, ὅμως ἀκόμη καὶ τότε ἡ μνήμη του δὲν εἶναι «αἰωνία», ἀλλὰ ὅσο θὰ ὑπάρχει αὐτὸς ὁ κόσμος· πολλὲς φορὲς μάλιστα γρήγορα ἀτονεῖ ἡ μνήμη του καὶ εἶναι πιὰ γνωστὸς μόνο στοὺς ἱστορικοὺς ἢ οὔτε καὶ σὲ αὐτούς. Ἂν ὅμως ἔτσι εἶναι τὰ πράγματα ἀκόμη καὶ γιὰ τοὺς ἐπώνυμους τῆς Ἱστορίας, τί νόημα ἔχει ἡ συγκεκριμένη προσευχὴ τῆς Ἐκκλησίας;
Ἡ ἀπάντηση εἶναι πολὺ ἁπλή: ἡ προσ­ευχὴ αὐτὴ ἔχει ἄλλο νόημα. Μὲ τὸ «αἰωνία ἡ μνήμη» δὲν ἐννοεῖται ἡ μνήμη τῶν ἀνθρώπων ἀλλὰ τοῦ Θεοῦ. Προσευχόμαστε ὁ Θεὸς νὰ θυμᾶται αἰώνια τὸν κεκοιμημένο ἀδελφό μας, καὶ ὄχι οἱ ἄνθρωποι. Ἀλλὰ τί σημαίνει αὐτὴ ἡ μνήμη τοῦ Θεοῦ;
Ὅταν ἄγγελος ἐμφανίσθηκε στὸν ἅγιο Κορνήλιο τὸν ἑκατόνταρχο, τοῦ εἶπε: «Αἱ προσευχαί σου καὶ αἱ ἐλεημοσύναι σου ἀνέβησαν εἰς μνημόσυνον ἐνώπιον τοῦ Θεοῦ» (Πράξ. ι´ [10] 4). Οἱ προσευχὲς καὶ οἱ ἐλεημοσύνες σου ἀνέβηκαν στὸν οὐρανὸ ὡς προσφορὰ εὐπρόσδεκτη στὸ Θεὸ καὶ ἄξια νὰ σὲ θυμᾶται καὶ νὰ μὴ σὲ λησμονεῖ ποτέ. Ὁ δὲ Ψαλμωδὸς ἀναφωνεῖ μὲ εὐγνωμοσύνη: «Τί ἐστιν ἄν­θρωπος, ὅτι μιμνῄσκῃ αὐτοῦ; ἢ υἱὸς ἀνθρώπου, ὅτι ἐπισκέπτῃ αὐτόν;» (Ψαλ. η´ 5). Τί εἶναι ὁ ἄνθρωπος, ὥστε νὰ καταδέχεσαι νὰ τὸν θυμᾶσαι, ἢ κάθε ἀπόγονός του, ὥστε νὰ τὸν φροντίζεις ἰδιαιτέρως;… Αὐτὸ ὅμως ποὺ ἀφορᾶ ἀκρι­βῶς στὸ θέμα μας εἶναι ἡ προσευχὴ τοῦ συσταυρωμένου μὲ τὸν Κύριο μετανοημένου ληστῆ: «Μνήσθητί μου, Κύριε, ὅταν ἔλθῃς ἐν τῇ βασιλείᾳ σου» (Λουκ. κγ´ [23] 42). Θυμήσου με, Κύριε, ὅταν θὰ ξαναέλθεις μὲ τὴ δόξα καὶ τὴ δύναμη τῆς Βασιλείας Σου, καὶ ἀνάστησέ με γιὰ νὰ τὴν ἀπολαύσω καὶ ἐγώ.
Συνεπῶς μὲ τὸ «αἰωνία ἡ μνήμη» προσ­ευχόμαστε ὁ Θεὸς νὰ θυμηθεῖ τὸν κεκοιμημένο στὴ Βασιλεία Του. Πρόκειται γιὰ μνήμη ἀγάπης, μνήμη ἐλέους, μνήμη σωτηρίας. Καὶ αὐτὸ εἶναι τὸ ση­μαντικότερο. Διότι τί νόημα ἔχει νὰ μὲ θυμοῦνται μὲ θαυμασμὸ οἱ ἄνθρωποι γιὰ τὰ ἔργα καὶ τὶς ἐπιδόσεις μου, ν᾿ ἀφήσω ὄνομα στὴν ἀνθρώπινη ἱστορία, ἀλλὰ τὸ ὄνομά μου νὰ μὴν εἶναι γραμμένο στὸ βιβλίο τοῦ Θεοῦ, νὰ μὲ ἔχει ἀποδοκιμάσει ὁ Θεὸς ἐξαιτίας τῆς ἀμετανοησίας μου καὶ νὰ στενάζω στὸν Ἅδη; Ποιὸ τὸ ὄφελος; Καὶ ἀντίστροφα, γιατί νὰ θεωρήσω ζημιὰ τὸ νὰ μὲ ξεχάσουν οἱ ἄνθρωποι, ἂν μὲ θυμηθεῖ ὁ Θεὸς καὶ μοῦ χαρίσει τὴ Βασιλεία Του;
Τὰ αἰτήματα τῆς Ἐκκλησίας καὶ γενικὰ οἱ προσευχὲς καὶ ἡ Λατρεία της εἶναι οὐράνια, εἶναι ἐμπνευσμένα ἀπὸ τὸ Ἅγιο Πνεῦμα. Γι᾿ αὐτὸ εἶναι ἀληθινὰ καὶ πολὺ εὔστοχα. Δὲν εἶναι μολυσμένα ἀπὸ τὸ πνεῦμα τοῦ κόσμου οὔτε περιέχουν ἀν­θρώπινες ἐπιδιώξεις, καὶ ἐν προκειμένῳ τὴν ἐπιδίωξη κάποιας ἐγκόσμιας ὑστεροφημίας, ἡ ὁποία τελικὰ εἶναι μάταιη καὶ δὲν εἶναι αὐτὸ ποὺ συν­τελεῖ στὴ μακαρία ἀνάπαυση τῶν νεκρῶν μας.
Ἂς ψάλλουμε λοιπὸν καὶ ἂς προσευχόμαστε σὲ κάθε ἱερὸ Μνημόσυνο στὸ ὁποῖο παρευρισκόμαστε, νὰ εἶναι «αἰωνία ἡ μνήμη» τοῦ ἀδελφοῦ μας. Ἂς τὸ ψάλλουμε μὲ ἐπίγνωση, γνωρίζοντας τί σημαίνει. Ἂς τὸ ψάλλουμε μὲ τὴν καρδιά μας, μὲ πόθο, μὲ ἐνδιαφέρον γιὰ τὸν κεκοιμημένο. Ἂς παρακαλοῦμε τὸν Θεὸ νὰ τὸν δεχθεῖ κον­τά Του. Δὲν εἶναι δυνατὸν νὰ εὐχηθοῦμε κάτι ἀνώτερο γιὰ τὸν ἐκ­δημήσαντα ἀδελφό μας: νὰ τὸν θυμηθεῖ ὁ Θεὸς στὴ Βασιλεία Του· τὸ σύντομο πέ­ρασμά του ἀπὸ τὴ γῆ νὰ ἔχει κατάληξη τὴ Βασιλεία τῶν οὐρανῶν, ὅπου κυριαρχεῖ ἡ αἰώνια εὐτυχία καὶ χαρὰ μέσα στὸ φῶς τῆς παρουσίας τοῦ Θεοῦ.

πηγή:osotir.org

Ο Ναός μας εξωτερικά

Κυριακή στην Ενορία - Αφιέρωμα στον Ι.Ν. Αγίων Αντωνίου & Χαραλάμπους εις Κρύα Ιτεών Πατρών

ΕΘΝΙΚΟΣ ΥΜΝΟΣ - Εξωτερικά πλάνα Ναού

Ο ΝΑΟΣ ΜΑΣ ΕΞΩΤΕΡΙΚΑ (παλαιότερο video)


Θείες Λειτουργίες εβδομάδος

Θείες Λειτουργίες εβδομάδος
Κυριακή 14/4, Πέμπτη 18/4 (Προηγιασμένη), Παρασκευή προς Σάββατο 19/4 προς 20/4 (Αγρυπνία Ακαθίστου Ύμνου)

Λαμπρὰ Ἐγκαίνια τοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ τοῦ Ἁγίου Ἀντωνίου στὴν περιοχὴ Κρύα Ἰτεῶν Πατρῶν

Λαμπρὰ Ἐγκαίνια τοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ τοῦ Ἁγίου Ἀντωνίου στὴν περιοχὴ Κρύα Ἰτεῶν Πατρῶν
Καντε κλικ στη φωτογραφία για να εμφανισθεί το θέμα

Ἐτελέσθησαν τὰ θυρανοίξια στὸν νεόδμητο Ἱερὸ Ναὸ τοῦ Ὁσίου Ἀντωνίου τοῦ Μεγάλου στὰ Κρύα Ἰτεῶν

Ἐτελέσθησαν τὰ θυρανοίξια στὸν νεόδμητο Ἱερὸ Ναὸ τοῦ Ὁσίου Ἀντωνίου τοῦ Μεγάλου στὰ Κρύα Ἰτεῶν
Καντε κλικ στη φωτογραφία για να εμφανισθεί το θέμα

συνταγή για Πρόσφορο

συνταγή για Πρόσφορο
Καντε κλικ στο πρόσφορο και διαβάστε

Πώς θα βρείτε το Ναό μας

Ασματική Ακολουθία Οσίου Πατρός Αντωνίου του Μεγάλου

Ασματική Ακολουθία Οσίου Πατρός Αντωνίου του Μεγάλου
Καντε κλικ στην εικόνα για να την κατεβάσετε

Ασματική Ακολουθία Αγίου Ιερομάρτυρος Χαραλάμπους

Ασματική Ακολουθία Αγίου Ιερομάρτυρος Χαραλάμπους
Καντε κλικ στην εικόνα για να την κατεβάσετε